Wednesday, March 9, 2011

The Films of Alain Resnais at ACMI

Hiroshima mon amour, 1959
Melbourne Cinémathèque présente une saison des films d'Alain Resnais, notamment ses premières documentaires, ses films extraordinaires qui traitent du temps, de la mémoire et du traumatisme (Hiroshima mon amour, La Guerre est finie), et une projection rare de son oeuvre de science-fiction, Je t'aime, je t'aime. D'avril 27 à mai 11 à ACMI. Cliquez-ici pour en savoir plus.

Melbourne Cinémathèque is presenting a season of the films of Alain Resnais, including his early documentaries, his extraordinary feature films dealing with time, memory and trauma (Hiroshima mon amour, La Guerre est finie), plus a rare screening of his science fiction opus, Je t'aime, je t'aime. From April 27 to May 11 at ACMI. Full details here.

No comments:

Post a Comment